Gtos Terapi

GTOS Terapi, İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi Egzersiz Fizyolojisi Enstitüsü’nün kurucularından Dr. Çetin Gürses tarafından bulunmuştur.  1991 den beri 7000’i aşkın ağır vaka üzerinde yapılan başarılı uygulamalarla geliştirilen GTOS Terapi teşhis ve tedavi sistemi Amerikan, AB ve Türk patent ofislerince bir buluş olarak onaylanmıştır. Üstelik bu yeni tedaviyi inceleyen Boston Üniversitesi Nöroloji Bilimleri Bölüm Başkanı ve Amerika Ağrı Yönetimi Akademisi (AAPM) Diplomatı Prof. Dr. R. Whitney Powers'ın verdiği raporda nöromusküler ağrı üzerine GTOS Terapiyi "Diğer Tedavilere Alternatif Olacak 21.yüzyılın Tedavisi" olarak nitelendirmiştir.

GTOS protokolleri; değerlendirme, programlama ve analiz aşamalarında kullanılmak üzere hazırlanmış özgün dökümantasyon sistemi ve uluslararası patent ve sertifikalara sahip yardımcı manuel terapi ekipmanları barındırmaktadır. GTOS ekipmanları, 2004 yılında Avrupa Birliği Patent Ofisi tarafından buluş olarak onaylanmış olup, patent, marka, CE ve ISO - 13485 standartları belgelerine sahiptir.

Alanında uzmanlaşmış ve eğitim sertifikası ile GTOS Terapist ünvanı almaya hak kazanmış fizyoterapistler tarafından uygulanabilen metodda; ışın, iğne, ilaç gibi yöntemler kullanılmamaktadır. Kendine has bir çalışma mekanizması vardır. Yumuşak dokular üzerindeki özel algaçlara metod içerisindeki özel ekipmanlar kullanılarak akut veya kronik ağrının giderilmesini sağlamaktadır.

GTOS protokollerinin uygulandığı binlerce ağır vakada tek seans sonunda elde edilen memnuniyet oranı %85,6’dir. Bu oran Barem/ RI dan Doç.Dr. Pervin Olgun Demirhindi’nin katkılarıyla 2007 yılında 8650 vakalık seride yapılan araştırma ile belirlenmiştir.

Terapi, kontrol grup dizaynı kullanılarak elde edilecek uygun bilimsel data desteği ile 21. Yüzyılın ana modeli olabilecek, kendine özgü ve gerçekten çok düşük maliyetli, alternatif bir tedavi protokolü önermektedir.

Prof.Dr.Whitney R.Powers

(Emeritus Profesör Anatomi, Nörobiyoloji ve Sağlık Bilimleri Boston Üniversitesi / ABD

Hangi Durumlarda Uygulanır?

• Bel fıtığı, kanal daralması, omurga diskleri arasında kireçleme, siyatik, mekanik sorunlardan kaynaklı oluşmuş olan bel ağrılarında, bacaklara yayılan ağrılı durumlarda,
  • Boyun fıtığı, boyundaki diskler arasında oluşan kireçleme, boyun bölgesi kanal daralmasından kaynaklı kollara yayılan ağrı ve uyuşmalarda,
  • Miyofasyal ağrı, fibromiyalji gibi insanların hayat kalitesini etkileyen boyun ve sırt bölgesini tutan yaygın ağrılarda
  • Kas yırtığı, bağ yaralanmaları ve tendon yaralanmaları gibi spor yaralanmalarında
  • İskelet kas sistemini tutan tüm ağrılı durumlarda etkin olarak kullanılmaktadır.